1396-07-06 06:00
587
0
44611
یادداشت؛

پس لرزه های دومینوی همه پرسی در جهان! / ایران، ترکیه، عراق و سوریه طرح همه پرسی در فلسطین را در دستور کار قرار دهند

اتحاد ۴کشور ایران ،عراق ،ترکیه و سوریه جهت پیگیری عملی طرح همه پرسی از ملت فلسطین نه تنها می تواند به انسجام و وحدت اسلامی منجر گردد بلکه عملا مکر و حیله صهیونیست های غاصب را به خودشان بر می گرداند.

به گزارش گلستان ما، جروزالم پست رژیم غاصب صهیونیستی خبر حمایت چاک شومر رهبر دموکرات های سنا آمریکا از کاخ سفید جهت حمایت از استقلال کردستان عراق را در صدر اخبار خود قرار داد.

نگارنده در این یادداشت کوتاه قصد ورود محدود به علل و عوامل تحرکات اخیر فتنه گرانه قومی حزبی در کردستان عراق و نتایج آن را ندارد چرا که اولا در رسانه های جمعی داخلی و خارجی به اندازه کافی به آن پرداخته شده است ثانیا این فتنه انگیزی دامنه اش به یک منطقه قومی در عراق منتهی نمی شود و این دومینویی خواهد بود که همچون فروپاشی دیوار برلین در پساسالت منتهی به تغییر و تحولات گسترده جهانی خواهد شد.

همچنانکه جدایی طلبان ایالت کاتالونیای اسپانیا اعلام نموده اند که دومین همه پرسی استقلال خود(همه پرسی سال 2014 که 80 درصد مردم به آن رای مثبت دادند ) از اسپانیا را یکشنبه ۹ مهر اجرایی می کنند.

به همین دلیل غالب کارشناسان امنیتی با عنایت به عقبه و ریشه های اصلی صهیونیستی این فتنه انگیزی جهانی معتقدند که این دومینو همه پرسی قومی حزبی بارزانی ها تهدیدات گسترده ای را متوجه صلح و امنیت بین الملل خواهد نمود ؛بنحوی که پژواک آن قطعا جهانی خواهد بود.

نگارنده این سطور در مقام تجویز و یا تایید گزینه سخت جهت مقابله با این پروژه نرم و بسیار دقیق نیست چراکه علاوه بر عدم تناسب ماهوی( اقدام سخت علیه اقدام نرم!) معتقد است که این اقدام با عنایت به محدوده جغرافیایی خود و عدم اثرگذاری بر مولد اصلی تهدیدات علیه صلح و امنیت بین الملل یعنی رژیم غاصب صهیونیستی بعنوان سبب اقوی در چنین فتنه انگیزی قومی حزبی ، نمی تواند گزینه مناسبی باشد.

در واقع بجای مقابله سخت با معلول حزب بارزانی می بایست به سراغ مقابله نرم با علل تفرقه افکنانه صهیونیستی رفت و تنها گزینه متناسب و روی میز، طرح مقام معظم رهبری برای برگزاری همه پرسی ملی در فلسطین اشغالی است.

چند سال پیش بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی با رد قاطع هر طرحی که بخواهد ملت فلسطین را تقسیم کند ؛ طرح روشن، منطقی و عادلانه جمهوری اسلامی ایران برای حل قضیه فلسطین یعنی همه‌پرسی از ملت فلسطین را ارائه نمودند.

معظم له در تشریح ابعاد این طرح تاکید نمودند، ملت فلسطین اعم از مسلمانان و مسیحی و یهودی در داخل و خارج فلسطین در یک همه‌پرسی منضبط شرکت کنند و نظام دلخواه خود را برگزینند.

حال در این شرایطی که دشمنان قسم خورده امت اسلامی بدنبال تفرقه افکنی های قومی ،مذهبی و حزبی در قلب جهان اسلام و سرایت دادن آن به جهان مسیحیت هستند ؛ اتحاد ۴کشور ایران ،عراق ،ترکیه و سوریه جهت پیگیری عملی طرح همه پرسی از ملت فلسطین نه تنها می تواند به انسجام و وحدت اسلامی منجر گردد بلکه عملا مکر و حیله صهیونیست های غاصب را به خودشان بر می گرداند و عقبه و مولد اصلی این تحرکات قومی حزبی در درون ملت عراق و دیگر ملل اسلامی و مسیحی در اقصی نقاط جهان را خنثی خواهد نمود.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.